cheerchrissy.blogg.no | ♥♥♥

cheerchrissy.blogg.no

♥♥♥

TRENINGSMOTIVASJON

  • Publisert: 03.04.2016, 14:29
  • Kategori: rabble
  • //annonse//

    Å få treningsmotivasjon kan være vanskelig. Motivasjonen kan være vanskelig å finne, og uten motivasjon er det vanskelig å komme i gang med treningen. 

    Siden det har vært påske og vi har kommet tilbake til hverdagen igjen, så er det viktig å finne motivasjonen sin, slik at man kommer seg opp av sofaen og kommer i gang. Påsken er en høytid hvor vi nordmenn generelt spiser mye. Vi spiser mye godteri, kaker og mye mye mer. Men det gjør ingenting, for i ferien skal man kose seg og da er det lov til å spise det man vil, men siden vi er kommet tilbake til hverdagen igjen, så er det viktig å komme i gang med de normale rutinene igjen.

    For å gi dere litt treningsmotivasjon tenkte jeg å gi dere gode grunner til å trene:


     

    Når man har lest grunnene til hvorfor det er bra å trene. Da kan det være man får bedre motivasjon.

     

    Sett deg mål:

    Andre ting man kan gjøre for å motivere seg selv kan være å rett og slett bestemme seg selv for å trene. Det kan også være lurt å sette seg egne mål. Mål er veldig viktig. Grunnen til at det er viktig er først og fremst fordi det gir motivasjon når vi oppnår målene vi har satt oss selv. Vi blir da sultne på å klare mer og lager dermed nye mål for trening. Og dermed fortsetter treningen og det blir hele tiden dannet nye mål, men husk at målene må være realistiske og det må være mål som man kan klare å oppnå. Det nytter ikke å lage et mål der man skal løpe 20km den første dagen når man for eksempel aldri har løpt 5 km før. Dette sier jo seg selv.

    Hvis man lager urealistiske mål kan man presse seg for hardt, bli sliten og rett og slett slite seg ut. Man kan da oppleve treningen som ubehaglig, og da kan man etterhvert miste motivasjonen sin og man kan ende opp med å slutte å trene. 

     

    ♥Finn din treningsform:

    For å motivere deg selv til å komme på trening kan man gjerne velge en treningsform man liker. Det er ikke sikkert alle liker å jogge, trene styrke eller andre ting. Du må rett og slett finne den treningsformen som passer deg og den du synes er best. Om du ikke liker å gjøre de vanlige treningsformene kan man variere det. Man kan for eksempel trene pilates som styrketrening, aerobic og dansing til utholdenhetstrening. Om du har en trampoline i hagen er dette forresten helt super trening for kondisjonen. Dette er bare noen få eksempler. For å finne din treningsmetode som passer deg best, så blir en bare nødt til å teste dette ut. 




     

    Følg med på fremgangen din: 

    Ingenting er mer motiverende enn å se din egen fremgang. For å følge med på din egen fremgang finnes det for eksempel ulike treningsklokker man kan kjøpe seg. Det finnes også utallige apper på markedet som viser framgangen din. På den måten kan man følge med på seg selv litt. Dessuten så er det mange som tar før og etter bilder av treningen sin for å følge med. 

    Apper jeg kan anbefale videre er runkeeper. Denne brukte jeg før når jeg var mye ute å løpte. Runkeeper er gratis og en veldig god app! Før man trener velger man hvilken aktivitet man skal gjennomføre for eks. sykling eller løping, så registrer den det ved hjelp av GPS. Man kan også høre på musikk mens appen er aktiv. På appen kan man legge til venner, slik at de kan se framgangen din og slik at man kan motivere hverandre. I tillegg gir appen ulike utfordringer som man kan gjennomføre. Det går også an å sette seg mål i appen og følge en plan. Da skreddersyr appen et treningprogram som du skal følge og til slutt oppnår man målet som for eksempel å løpe 5km. 

    Anbefaler alle treningsglade å laste denne ned! 

     

    Belønn deg selv: 

    For å få treningsmotivasjon er det viktig at man belønner seg selv. Det kan være å kjøpe nytt treningsutstyr eller å kjøpe nye freshe treningsklær. 

    Som jeg har fortalt dere før, så liker jeg å bruke Rabble når jeg bestiller nye varer på nettet fordi det gir meg ulike rabattkoder på nettet. Jeg har valgt 3 forskjellige nettsider med ulike treningsting som jeg tenkte å vise dere. Under bildene kommer jeg til å lenke til Rabble sin rabattkode til butikken i setninger. Så det er bare til å klikke på setningen under bildet.

     

    ♥Getinspired:

     

     


     

    En sparer mye på å bruke rabattkodene til Rabble når en handler hos Getinspired.

     

    ♥Nelly

     



     

     

     

    Hvis man går innpå Rabble før man handler hos Nelly kan en spare mye ved hjelp av rabattkodene

     

     

     

    ♥CDON



    Om du tar turen innom Rabble før du bestiller fra CDON kan du spare mye

     

     

    Hvis du ønsker å få flere rabattkoder, så kan du gjøre det ved å gå innpå Rabble. Klikk på bildet under for å komme til Rabble sin nettside



     

    //annonse//

     

  • Publisert: 03.04.2016, 14:29
  • Kategori: rabble
  • 7 kommentarer
  • 7 kommentarer

    Maria Jansen

    03.04.2016 kl.17:03

    Mange gode tips til å få bedre motivasjon til trening her! Skal laste ned den appen, takk for tipset :)

    Nikita <3

    03.04.2016 kl.18:19

    Fint innlegg :D

    Ane

    03.04.2016 kl.18:33

    Takk for tips! :) Jeg likte ikke styrketrening før, men så begynte jeg med pilates og det funker masse bedre for meg :D

    siribokoholiker

    03.04.2016 kl.22:30

    Ja, jeg sliter ekstremt med motivasjonen. Takk for tips :)

    - Siri

    Spis og yt

    04.04.2016 kl.15:43

    Gode tips :) Tommel opp

    Cindy

    04.04.2016 kl.16:44

    veldig mange gode tips!

    rognkjeks

    04.04.2016 kl.23:34

    Bra innlegg !!

    Skriv en ny kommentar

    Søk i bloggen

    Kategorier

    Arkiv

    Bloggdesign

    Bloggdesign laget med RRH Webdesigns designbygger

    hits